OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG SUPERWNUKA
- INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejsze Ogólne Warunki określają zasady i warunki korzystania z Platformy Superwnuk oraz Usług Superwnuka.
- Superwnuk dostarcza Platformę Superwnuk posiadającą między innymi
funkcjonalność łączenia Klientów z Opiekunami i umożliwia:
- Klientom - zamawianie Usług Opieki dla Seniora od zweryfikowanych przez Superwnuka Opiekunów;
- Opiekunom – zawieranie umów o świadczenie Usług Opieki nad Seniorem za pośrednictwem Superwnuka.
- Umowy Opieki zawierane są bezpośrednio pomiędzy Klientem a Opiekunem, a Superwnuk przy pomocy Platformy Superwnuk działa wyłącznie jako pośrednik Opiekuna i świadczy na rzecz Opiekuna w ramach Usług Superwnuka usługi pośrednictwa polegające na pośredniczeniu w łączeniu Opiekuna z Klientem i zawieraniu Umów Opieki, monitorowaniu wykonania Umowy Opieki, rozwiązywaniu potencjalnych problemów powstałych w związku ze świadczeniem Usług Opieki oraz dokonywaniu rozliczeń z tytułu Umowy Opieki.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Platformy Superwnuk należy dokładnie zapoznać się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami.
- DEFINICJE
- Wszystkie pojęcia na znak ich zdefiniowania w niniejszych Ogólnych Warunkach pisane wielkimi literami winny być interpretowane wyłącznie tak, jak zostały one w nim zdefiniowane.
- Przez następujące pojęcia używane w niniejszych Ogólnych Warunkach
należy rozumieć:
- Akademia Superwnuk – dostępna pod adresem: www.akademia.superwnuk.pl część Platformy oferująca w szczególności Kursy dla Użytkowników będących Opiekunami;
- Aplikacja Superwnuk lub Aplikacja – udostępniana przez Superwnuka aplikacja mobilna przeznaczona do instalacji w pamięci urządzenia mobilnego, służąca do korzystania z niektórych lub wszystkich funkcjonalności Platformy Superwnuk w wersji moblinej;
- Cennik – aktualny cennik Prowizji należnych Superwnukowi z tytułu świadczenia Usług Superwnuka;
- Dzień Roboczy – wszystkie dni w roku kalendarzowym, za wyjątkiem sobót i dni ustawowo uznanych za wolne od pracy;
- Klient – osoba fizyczna zamawiająca Usługi Opieki za pośrednictwem Platformy na własną rzecz lub na rzecz osoby trzeciej – Seniora;
- Konto Klienta – konto Klienta na Platformie umożliwiające dostęp Klienta do Platformy oraz korzystanie z Usług Superwnuka;
- Konto Opiekuna – konto Opiekuna na Platformie umożliwiające dostęp Opiekuna do Platformy oraz korzystanie z Usług Superwnuka;
- Konto Użytkownika – Konto Klienta lub Konto Opiekuna;
- Kurs – kurs w formie on-line, w tym materiały szkoleniowe, dostępne za pośrednictwem Akademii Superwnuk;
- Oferta – ogłoszenie o zamiarze zamówienia przez Klienta od Opiekuna Usług Opieki i zamiarze zawarcia Umowy Opieki;
- Ogólne Warunki – niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Superwnuka;
- Operator Płatności – dostawca Płatności, za pośrednictwem którego Klient przekazuje Superwnukowi Opłatę;
- Opiekun – osoba fizyczna oferująca świadczenie Usług Opieki na rzecz Seniora w związku z wykonywaną przez siebie działalnością zawodową lub gospodarczą;
- Opłata – wynagrodzenie jednorazowe lub okresowe z tytułu świadczenia Usług Opieki ustalone w Umowie Opieki, które Klient zobowiązany jest uiścić na rzecz Opiekuna za pośrednictwem Superwnuka dokonując Płatności;
- Platforma Superwnuk lub Platforma – platforma technologiczna Superwnuk, dostępna za pośrednictwem strony internetowej lub Aplikacji, oferująca w szczególności usługi pośrednictwa w zawieraniu Umów Opieki pomiędzy Opiekunami i Klientami, a także pozostałe Usługi Superwnuka;
- Płatność – zapłata dokonywana przelewem tradycyjnym, usługi płatności mobilnej lub inne metody płatności udostępniane na Platformie;
- Prowizja – opłata, którą Opiekun zobowiązany jest zapłacić na rzecz Superwnuka z tytułu świadczenia na rzecz Opiekuna Usług Superwnuka – usług pośrednictwa;
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);
- Senior – osoba fizyczna, na rzecz której świadczone są Usługi Opieki; w przypadku, gdy Klient zamawia świadczenie Usług Opieki na własną rzecz – ilekroć w Regulaminie jest mowa o Seniorze należy przez to rozumieć Klienta;
- Superwnuk – spółka pod firma Koindeo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie (kod pocztowy: 20-325), przy ul. Droga Męczenników Majdanka 74/121, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 000831882, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy 00/100) złotych, zidentyfikowana Numerem Identyfikacji Podatkowej (NIP): 7162828738;
- Umowa Opieki – umowa o świadczenie Usług Opieki zawierana pomiędzy Opiekunem a Klientem za pośrednictwem Platformy;
- Umowa z Superwnukiem – umowa o korzystanie z Platformy i korzystanie z Usług Superwnuka zawierana pomiędzy odpowiednio Opiekunem lub Klientem a Superwnukiem, w zakresie, o którym mowa w pkt 2.2.26 Ogólnych Warunków z chwilą akceptacji Ogólnych Warunków, o treści wynikającej z Ogólnych Warunków;
- Usługi Opieki – Usługi Opieki Długoterminowej lub Usługi Opieki Jednorazowej;
- Usługi Opieki Długoterminowej – mające charakter socjalny usługi opieki nad Seniorem świadczone przez Opiekuna na podstawie Umowy Opieki zawartej za pośrednictwem Platformy polegające na wykonywaniu oznaczonych okresowych świadczeń na rzecz Seniora;
- Usługi Opieki Jednorazowej - mające charakter socjalny usługi opieki nad Seniorem świadczone przez Opiekuna na podstawie Umowy Opieki zawartej za pośrednictwem Platformy polegające na wykonaniu jednorazowego oznaczonego świadczenia na rzecz Seniora;
- Usługi Superwnuka – usługi:
- pośrednictwa świadczone wyłącznie na rzecz Opiekuna przy użyciu Platformy, na podstawie których Superwnuk stale pośredniczy na rzecz Opiekuna przy zawieraniu przez Opiekuna z Klientami Umów Opieki poprzez pośredniczenie w pozyskiwaniu Klientów na rzecz Opiekunów (łączenie Opiekunów z Klientami), monitorowanie wykonania Umów Opieki, rozwiązywanie potencjalnych problemów powstałych w związku ze świadczeniem Usług Opieki oraz dokonywanie rozliczeń z tytułu Umów Opieki, a także usługi dodatkowe świadczone na rzecz Opiekunów, takie jak, w szczególności, choć nie wyłącznie: udostępnienie Kursów w ramach Akademii Superwnuk, wydawanie certyfikatów odbycia Kursów;
- świadczone drogą elektroniczną na rzecz Opiekunów oraz na rzecz
Klientów, takie jak, w szczególności choć nie wyłącznie: umożliwienie
Klientom zamawiania Usług Opieki, wystawianie Ofert przez Klientów,
dostawa i utrzymanie Aplikacji, Platformy, obsługa klientów,
umożliwianie komunikacji pomiędzy Klientem a Opiekunem oraz świadczenie
innych podobnych usług.
- Użytkownik – Klient lub Opiekun posiadający odpowiednio Konto Klienta lub Konto Opiekuna.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługi Superwnuka polegają na pośredniczeniu w kontaktach pomiędzy Opiekunami a Klientami oraz pośredniczeniu w zawieraniu i wykonywaniu Umów Opieki, wyłącznie na rzecz Opiekuna. Superwnuk nie jest stroną umów pomiędzy Klientami a Opiekunami, nie świadczy usług opieki i nie zatrudnia Opiekunów w charakterze pracowników lub w charakterze osób świadczących na rzecz Superwnuka usługi na podstawie jakichkolwiek umów cywilnoprawnych. Wszyscy Opiekunowie są niezależnymi kontrahentami i świadczą Usługi Opieki na rzecz Klientów w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Superwnuk w ramach świadczenia Usług Superwnuka pośredniczy wyłącznie przy zawieraniu Umów Opieki, które stanowią umowy o świadczenie usług w rozumieniu przepisu art. 750 k.c.
- Korzystanie z Usług Superwnuka przy użyciu Platformy lub Aplikacji możliwe jest wyłącznie po zarejestrowaniu się na Platformie poprzez założenie Konta Klienta lub Konta Opiekuna.
- Przed założeniem Konta Klienta lub Konta Opiekuna konieczne jest dokładne zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami i wyrażenie zgody na Ogólne Warunki.
- W chwili akceptacji Ogólnych Warunków zawarta zostaje pomiędzy Użytkownikiem a Superwnukiem Umowa z Superwnukiem, na podstawie której Superwnuk umożliwia Użytkownikowi korzystanie z Platformy i korzystanie z Usług Superwnuka na warunkach opisanych w Ogólnych Warunkach oraz w zakresie wynikającym z Ogólnych Warunków, w szczególności z uwzględnieniem pkt 2.2.26 Regulaminu, zaś Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Ogólnych Warunków.
- Brak akceptacji Ogólnych Warunków uniemożliwia założenie Konta Klienta lub Konta Opiekuna i korzystanie z Platformy.
- Umowa z Superwnukiem zawierana pomiędzy Superwnukiem a Klientem jest nieodpłatna.
- Umowa z Superwnukiem zawierana pomiędzy Superwnukiem a Opiekunem jest odpłatna według Cennika, na zasadach opisanych w Ogólnych Warunkach (w szczególności w pkt. 13 Ogólnych Warunków).
- Usługi Superwnuka przeznaczone są wyłącznie dla pełnoletnich Użytkowników, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.
- USŁUGI ELEKTRONICZNE NA PLATFORMIE
- Na Platformie dostępne są następujące usługi elektroniczne świadczone w
ramach Usług Superwnuka:
- korzystanie z Konta Klienta lub Konta Opiekuna;
- udostępnianie wyszukiwarki Ofert;
- dopasowywanie Opiekunów do potrzeb Seniora wskazanych w Ofercie;
- udostępnianie systemu zawierania Umów Opieki;
- udostępnianie systemu monitorowania wykonania Umów Opieki,
- korzystanie z Kursów dostępnych w ramach Akademii Superwnuk;
- Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Superwnuk:
- komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z aktywnym dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa: Chrome, Safari, Edge lub Firefox;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920 x 1080;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Superwnuka oraz osób trzecich. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- KONTO KLIENTA
- W celu rejestracji na Platformie i założenia Konta Klienta konieczne
jest podanie swoich danych osobowych, to jest:
- imienia i nazwiska,
- numeru telefonu,
- adresu zamieszkania,
- adresu e-mail,
- daty urodzenia,
- obywatelstwa;
- Dostęp do Konta Klienta na Platformie możliwy jest po zalogowaniu się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.
- Usunięcie Konta Klienta dokonywane jest na żądanie Klienta zgłoszone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Superwnuka: kontakt@superwnuk.pl, z tym jednak zastrzeżeniem, że usunięcie Konta Klienta dokonywane jest w Dniu Roboczym bezpośrednio następującym po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego ostatniej z aktualnie trwających Umów Opieki, których stroną jest Klient.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności, choć nie wyłącznie, w przypadku konieczności wyjaśnienia niezgodności dotyczących raportu z wykonania Umowy Opieki lub prawidłowego wykonania Umowy Opieki, Superwnuk może wskazać inny termin usunięcia Konta Klienta, przypadający nie później niż po ustaniu przeszkód usunięcia Konta Klienta, o czym Superwnuk poinformuje Klienta.
- Usunięcie Konta Klienta jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy z Superwnukiem.
- KONTO OPIEKUNA
- W celu rejestracji na Platformie i założenia Konta Opiekuna konieczne
jest podanie swoich danych osobowych, to jest:
- imienia i nazwiska,
- daty urodzenia,
- adresu zamieszkania,
- numeru telefonu,
- adresu e-mail,
- obywatelstwa.
- Dostęp do Konta Opiekuna na Platformie możliwy jest po zalogowaniu się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.
- Warunkiem korzystania z Usług Superwnuka
przez Opiekuna po rejestracji Konta Opiekuna jest nadto:
- zgodne z prawdą i stanem faktycznym uzupełnienie profilu na Koncie Opiekuna poprzez podanie danych osobowych wymaganych w formularzu dostępnym po zalogowaniu się do Konta Opiekuna, a także przesłanie niezbędnej dokumentacji zgodnie z wymaganiami Superwnuka lub Operatora Płatności;
- pozytywna weryfikacja Opiekuna przez Superwnuka na warunkach opisanych w postanowieniach pkt. 6.13 Ogólnych Warunków.
- Warunkiem korzystania z Usług Superwnuka może być nadto ukończenie przez Opiekuna za pośrednictwem Akademii Superwnuk jednego lub większej ilości Kursów wskazanych przez Superwnuka (Kurs obowiązkowy). O obowiązku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Superwnuk poinformuje Opiekuna przed umożliwieniem Opiekunowi korzystania z Usług Superwnuka.
- Opiekun rejestrując się na Platformie i
akceptując Ogólne Warunki jednocześnie:
- zobowiązuje się, że nie będzie udostępniał swojego Konta Opiekuna jakimkolwiek osobom trzecim,
- oświadcza, że wszelkie podane przez Opiekuna na Koncie Opiekuna dane i informacje są prawdziwe, kompletne, dokładne i poprawne.
- Brak spełnienia warunków, o których mowa w pkt. 6.3 lub 6.4 powyżej lub naruszenie postanowień, o których mowa w pkt. 6.5 powyżej skutkować może rozwiązaniem Umowy z Superwnukiem przez Superwnuka i utratą uprawnienia do korzystania przez Opiekuna z Usług Superwnuka.
- Usunięcie Konta Opiekuna dokonywane jest na żądanie Opiekuna zgłoszone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Superwnuka: kontakt@superwnuk.pl, z tym jednak zastrzeżeniem, że usunięcie Konta Opiekuna dokonywane jest w Dniu Roboczym następującym po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego ostatniej z aktualnie trwających Umów Opieki, których stroną jest Opiekun.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności, choć nie wyłącznie, w przypadku konieczności wyjaśnienia niezgodności dotyczących raportu z wykonania Umowy Opieki lub prawidłowego wykonania Umowy Opieki, Superwnuk może wskazać inny termin usunięcia Konta Opiekuna przypadający nie później niż po ustaniu przeszkód usunięcia Konta Opiekuna, o czym Superwnuk poinformuje Opiekuna.
- Usunięcie Konta Opiekuna jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy z Superwnukiem.
- Opiekun może zawiesić swoje Konto Opiekuna poprzez wybranie odpowiedniej opcji na Platformie, pod warunkiem, że w danym momencie nie obowiązują żadne Umowy Opieki, których Opiekun jest stroną.
- Zawieszenie Konta Opiekuna może zostać dokonane na czas oznaczony wskazany przez Opiekuna albo na czas nieoznaczony. Opiekun w dowolnym momencie może zrezygnować z zawieszenia Konta Opiekuna poprzez wybranie odpowiedniej opcji na Platformie.
- W okresie zawieszenia Konta Opiekuna korzystanie przez Opiekuna z Platformy jest ograniczone w ten sposób, że Opiekun nie może zgłaszać zainteresowania zawieraniem Umów Opieki i zawierać Umów Opieki.
- WERYFIKACJA OPIEKUNA
- Mając na uwadze, że Usługi Superwnuka w zakresie świadczenia usług pośrednictwa na rzecz Opiekunów, kierowane są wyłącznie do osób posiadających odpowiednie kompetencje, umiejętności, wiedzę i doświadczenie niezbędne do świadczenia Usług Opieki, Superwnuk, przed rozpoczęciem świadczenia tych usług na rzecz Opiekunów, prowadzi weryfikację Opiekunów na zasadach opisanych w Ogólnych Warunkach.
- Po założeniu Konta Opiekuna i uzupełnieniu profilu na Koncie Opiekuna
poprzez podanie dodatkowych wymaganych danych osobowych i przesłaniu
niezbędnej dokumentacji, Superwnuk dokona weryfikacji Opiekuna w celu:
- sprawdzenia prawdziwości i kompletności danych podanych na Koncie Opiekuna ze stanem rzeczywistym,
- identyfikacji tożsamości Opiekuna,
- posiadania przez Opiekuna predyspozycji, wiedzy, doświadczenia i kompetencji niezbędnych do świadczenia Usług Opieki.
- Weryfikacja Opiekuna dokonywana będzie podczas spotkania Opiekuna z
przedstawicielem Superwnuka przeprowadzanego:
- osobiście w miejscu wyznaczonym przez Superwnuka, lub
- za pomocą wskazanych przez Superwnuka środków porozumiewania się na odległość umożliwiających jednoczesny przekaz obrazu i dźwięku (spotkanie zdalne).
- Opiekun rejestrując się na spotkanie za pośrednictwem Platformy wybiera dostępny termin spotkania weryfikacyjnego oraz sposób jego przeprowadzenia, z tym zastrzeżeniem, że Superwnuk zastrzega sobie prawo do okresowego lub stałego zawieszenia danego sposobu przeprowadzania spotkań.
- Pozytywna weryfikacja Opiekuna umożliwia pełne korzystanie Opiekunom z Usług Superwnuka za pośrednictwem Platformy, na zasadach określonych w Ogólnych Warunkach, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 1, 6.4 i 6.13 powyżej.
- Brak pozytywnej weryfikacji któregokolwiek z warunków, o których mowa w pkt. 6.14 powyżej skutkować może negatywną weryfikacją Opiekuna.
- OFERTY USŁUG OPIEKI
- Platforma umożliwia wystawianie przez Klientów następujących rodzajów
Ofert:
- Oferty dotyczące Usług Opieki Długoterminowej;
- Oferty dotyczące Usług Opieki Jednorazowej.
- Klient wystawiając Ofertę powinien dokładnie i rzetelnie wypełnić kwestionariusz dotyczący danej Oferty.
- W przypadku, gdy Klient zamierza zawrzeć
Umowę Opieki na rzecz Seniora, Klient zobowiązany jest przed
wypełnieniem formularza Oferty uzyskać:
- wyraźną zgodę Seniora na przetwarzanie przez Superwnuka danych osobowych dotyczących zdrowia Seniora w celu świadczenia Usług Superwnuka (art. 9 ust. 2 lit. a) RODO), chyba że przetwarzanie tych danych jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów Seniora, a Senior jest fizycznie lub prawnie niezdolny do wyrażenia zgody (art. 9 ust. 2 lit. c) RODO);
- wyraźną zgodę Seniora na przetwarzanie przez Superwnuka pozostałych danych osobowych zwykłych kategorii dotyczących Seniora w celu świadczenia Usług Superwnuka (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), chyba że przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów Seniora (art. 6 ust. 1 lit. d) RODO);
- Przed wystawieniem Oferty Klient zobowiązany jest złożyć oświadczenie dotyczące podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych Seniora, o których mowa w pkt 7.3 powyżej. Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość złożonego oświadczenia i zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Superwnuka o zdezaktualizowaniu podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych Seniora.
- W przypadku, gdy dane osobowe Seniora przetwarzane są przez Klienta na podstawie przepisu art. 9 ust. 2 lit. a) RODO lub art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Klient zobowiązany jest przekazać Seniorowi klauzulę informacyjną udostępnioną w tym celu przez Superwnuka.
- Niepodanie danych osobowych dotyczących Seniora, w tym także z powodu braku podstawy prawnej do ich przetwarzania po stronie Klienta może uniemożliwić realizację na rzecz Klienta Usług Superwnuka.
- Oferty dotyczące Usług Opieki Długoterminowej podlegają zatwierdzeniu przez Superwnuka przed ich opublikowaniem w wyszukiwarce ofert.
- Superwnuk zastrzega sobie prawo odmowy zatwierdzenia Oferty lub usunięcia Oferty w przypadku jej niezgodności z Ogólnymi Warunkami, przepisami prawa lub z innych uzasadnionych powodów.
- Umieszczanie Ofert na Platformie jest bezpłatne.
- WYSZUKIWARKA OFERT I DOPASOWYWANIE OPIEKUNA
- Za pośrednictwem Platformy zalogowani Opiekunowie uzyskują dostęp do wyszukiwarki Ofert.
- Wyszukiwarka może ograniczyć wyświetlanie Ofert dla Opiekuna wyłącznie do Ofert dopasowanych do Opiekuna na podstawie niektórych lub wszystkich kryteriów, o których mowa w pkt 8.3 poniżej.
- Dopasowanie Opiekuna do Ofert dokonywane będzie przy użyciu wielokryterialnej metody analizy decyzyjnej w oparciu, w szczególności, choć nie wyłącznie: o lokalizację miejsca świadczenia Usług Opieki, zgodność kompetencji, doświadczenia i dostępności Opiekuna z potrzebami Seniora wskazanymi w Ofercie na potrzeby zamawianej Usługi Opieki.
- W przypadku zainteresowania Opiekuna daną Ofertą, Opiekun może wyrazić chęć przeprowadzenia negocjacji w celu zawarcia Umowy Opieki wybierając odpowiednią opcję na Platformie.
- UZGADNIANIE WARUNKÓW UMOWY OPIEKI DŁUGOTERMINOWEJ
- W przypadku zgłoszenia zainteresowania przez Opiekuna Ofertą dotyczącą Usług Opieki Długoterminowej, Superwnuk weryfikuje dopasowanie Opiekuna do Oferty na podstawie kryteriów, o których mowa w postanowieniu 8.3 Ogólnych Warunków, a w przypadku pozytywnej weryfikacji przekazuje Klientowi informację o zainteresowaniu Opiekuna daną Ofertą.
- W przypadku, gdy zainteresowanie jedną Ofertą dotyczącą Usług Opieki Długoterminowej wyrazi kilku Opiekunów, Superwnuk zastrzega sobie możliwość ograniczenia ilości przekazywanych zgłoszeń Klientowi i przekazania Klientowi wyłącznie zgłoszeń Opiekunów najbardziej dopasowanych w ocenie Superwnuka do danej Oferty.
- Przed zawarciem Umowy Opieki Długoterminowej z wybranym przez Klienta Opiekunem przeprowadzana jest nieodpłatnie rozmowa wstępna z Opiekunem przy udziale przedstawiciela Superwnuka, mająca na celu podjęcie przez strony decyzji o zawarciu Umowy Opieki i uzgodnienie istotnych warunków Umowy Opieki.
- Superwnuk może umożliwić przeprowadzanie spotkań, o których mowa w pkt. 9.3 powyżej za pomocą wskazanych przez Superwnuka środków porozumiewania się na odległość umożliwiających jednoczesny przekaz obrazu i dźwięku (spotkanie zdalne).
- Superwnuk uzupełnia uzgodnione przez Klienta i Opiekuna podczas spotkania, o którym mowa w pkt. 9.3 powyżej, ostateczne warunki Umowy Opieki w odpowiednim formularzu na Platformie.
- Klient może zrezygnować ze spotkania, o którym mowa w pkt. 9.3 powyżej, jeżeli wszystkie niezbędne warunki Umowy Opieki Długoterminowej zawarte są w Ofercie, a Opiekun wyraża na nie w całości zgodę.
- Minimalna cena za godzinę świadczenia Usług Opieki Długoterminowej nie może być niższa niż kwota wskazana przez Superwnuka na Platformie przed zawarciem Umowy Opieki.
- Zawarcie Umowy Opieki przez Klienta z Opiekunem zaproponowanym przez Superwnuka jest całkowicie dobrowolne i Klient nie jest zobowiązany do zawarcia Umowy Opieki z Opiekunem zaproponowanym przez Superwnuka.
- UZGADNIANIE WARUNKÓW UMÓW OPIEKI JEDNORAZOWEJ
- W przypadku zgłoszenia zainteresowania przez Opiekuna Ofertą dotyczącą Usług Opieki Jednorazowej, Klient oraz Opiekun, którego Usługi Opieki Klient postanowi zamówić, uzgadniają ostateczne warunki Umowy Opieki Jednorazowej i wskazują je w odpowiednim formularzu na Platformie.
- ZAWARCIE UMOWY OPIEKI
- Umowa Opieki zostaje zawarta poprzez złożenie zgodnych oświadczeń woli Opiekuna i Klienta o zawarciu Umowy Opieki.
- Złożenie oświadczeń woli o zawarciu Umowy Opieki dokonywane jest poprzez wybranie odpowiedniej opcji na Platformie.
- Warunki, na jakich zawierana jest Umowa Opieki określają informacje zawarte przez Klienta w Ofercie, w tym także ewentualne późniejsze modyfikacje dokonane na skutek negocjacji Opiekuna i Klienta w trybie opisanym w pkt. 9 i 10 Ogólnych Warunków, zamieszczone w przeznaczonym do tego formularzu na Platformie.
- Warunkiem zawarcia Umowy Opieki jest uiszczenie przez Klienta Opłaty przed rozpoczęciem świadczenia Usług Opieki.
- Niedokonanie zapłaty uniemożliwia zawarcie Umowy Opieki.
- Zmiana Umowy Opieki możliwa jest poprzez zmianę warunków Umowy Opieki w formularzu dostępnym na Platformie i zgodne potwierdzenie dokonania zmiany przez Klienta i Opiekuna.
- Rozwiązanie Umowy Opieki możliwe jest poprzez złożenie przez Klienta lub Opiekuna oświadczenia o rozwiązaniu Umowy poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji na Platformie. Termin wypowiedzenia Umowy Opieki wynosi każdorazowo 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny.
- Zmiana lub rozwiązanie Umowy Opieki w innym trybie niż wskazane w pkt. 11.6 lub 11.7 powyżej jest bezskuteczne w stosunku do Superwnuka.
- OPŁATY
- Płatności wszelkich Opłat dokonywane są w formie przelewu tradycyjnego na numer rachunku bankowego Superwnuka wskazany w momencie dokonywania Płatności, albo w inny sposób dostępny na Platformie.
- Opiekun upoważnia Superwnuka do pobierania w imieniu Opiekuna Opłat od Klienta.
- Opłaty z tytułu świadczenia Usług Opieki Długoterminowej opłacane są przez Klienta z góry za siedmiodniowe okresy rozliczeniowe świadczenia Usług Opieki Długoterminowej lub okresy o innej długości, określonej w momencie zawierania Umowy Opieki, przy czym pierwsza taka opłata za pierwszy okres rozliczeniowy musi zostać uiszczona niezwłocznie po zawarciu Umowy Opieki i przed rozpoczęciem świadczenia Usług Opieki, a Opłaty za kolejne okresy rozliczeniowe muszą być uiszczane przed rozpoczęciem danego okresu rozliczeniowego.
- W przypadku, gdy w trakcie trwania danego
okresu rozliczeniowego liczba godzin świadczenia Usług Opieki będzie
większa albo mniejsza niż uzgodniona w Umowie Opieki i fakt ten zostanie
potwierdzony przez Klienta i Opiekuna na Platformie:
- różnica pomiędzy pobraną od Klienta Opłatą a należną Opłatą zostanie zwrócona Klientowi,
- różnica pomiędzy należną Opłatą a Opłatą pobraną od Klienta powinna zostać uiszczona przez Klienta w terminie 7 dni od daty potwierdzenia faktu zwiększenia liczby godzin;
- Opłaty z tytułu świadczenia Usług Opieki Jednorazowej opłacane są przez Klienta w całości z góry, niezwłocznie po zawarciu Umowy Opieki, przed rozpoczęciem świadczenia Usług Opieki Jednorazowej.
- Opłata z tytułu świadczenia Usług Opieki
zostaje przekazana Opiekunowi na dobro rachunku bankowego wskazanego
przez Opiekuna:
- niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, po wykonaniu w całości Umowy Opieki Jednorazowej i potwierdzeniu tego faktu przez Klienta i Opiekuna na Platformie,
- niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, po wykonaniu Usług Opieki Długoterminowej za dany okres rozliczeniowy i potwierdzeniu tego faktu przez Klienta i Opiekuna na Platformie.
- Superwnuk nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne koszty płatności należne osobom trzecim obsługującym Płatności, które mogą pobierać dodatkowe opłaty podczas przetwarzania Płatności. Przed użyciem danej metody płatności należy zapoznać się z warunkami Płatności na Platformie i niniejszymi Ogólnymi Warunkami.
- PROWIZJA
- Opiekun zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Superwnuka Prowizji z tytułu każdej zawartej Umowy Opieki w wysokości wskazanej przez Superwnuka w Cenniku.
- Cenniki są udostępniane Opiekunom za pośrednictwem poczty elektronicznej, niezwłocznie po zawarciu Umowy z Superwnukiem, a także na Platformie za pośrednictwem Konta Opiekuna.
- Opiekun wyraża nieodwołalną zgodę na dokonywanie przez Superwnuka potrąceń Prowizji z Opłaty uiszczonej przez Klienta z tytułu danej Umowy Opieki.
- Opiekun zobowiązany jest do zapłaty Prowizji na rzecz Superwnuka w wysokości określonej w Cenniku od każdej umowy dotyczącej świadczenia Usług Opieki zawartej przez Opiekuna z Klientem wskazanym przez Superwnuka w ramach świadczenia Usług Superwnuka, w tym także zawartej poza Platformą lub po rozwiązaniu Umowy z Superwnukiem w okresie 6 (słownie: sześciu) miesięcy od dnia rozwiązania Umowy z Superwnukiem, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
- Superwnuk może żądać od Opiekuna przedstawienia odpowiednich informacji lub dokumentów w celu ustalenia istnienia obowiązku, o którym mowa w pkt. 13.4 powyżej.
- WYKONYWANIE UMOWY OPIEKI
- Zawierając Umowę Opieki Opiekun zobowiązuje się do:
- wykonywania Umowy Opieki z najwyższą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- świadczenia Usługi Opieki w zakresie i terminie uzgodnionym w Umowie Opieki,
- Zawierając Umowę Opieki Klient zobowiązuje się do:
- współdziałania z Opiekunem w wykonaniu Umowy Opieki w zakresie do tego niezbędnym,
- uiszczania Opłat w wysokości i w sposób określony w Umowie Opieki.
- Klient i Opiekun zobowiązują się do zachowania w tajemnicy i nieprzekazywania nieupoważnionym osobom trzecim, bez uzyskania uprzedniej zgody drugiej strony, poufnych informacji dotyczących drugiej strony Umowy Opieki i Seniora, w tym w szczególności, choć nie wyłącznie danych osobowych, danych dotyczących zdrowia, informacji dotyczących Umowy Opieki lub jakichkolwiek innych informacji, które mogą narazić drugą stronę na szkodę.
- Terminy i zakres świadczenia Usług Opieki Długoterminowej mogą ulec zmianie w przypadku wyrażenia zgodnej woli Klienta i Opiekuna oraz zaznaczenia tego w odpowiednim formularzu na Platformie.
- Superwnuk nie odpowiada za należyte wykonanie Umowy Opieki.
- Opiekun i Klient zawierając Umowę Opieki zobowiązują się do raportowania wykonania Usług Opieki na Platformie. W przypadku braku potwierdzenia przez Klienta wykonania Usługi Opieki w terminie 2 (słownie: dwóch) dni od chwili dokonania potwierdzenia przez Opiekuna, uznaje się, że Klient potwierdza wykonanie Umowy Opieki bez zastrzeżeń.
- Klient i Opiekun przyjmują do wiadomości, że w zakresie objętym obowiązującymi przepisami prawa są zobowiązani do przestrzegania wynikających z obowiązujących przepisów prawa zobowiązań podatkowych oraz zobowiązań dotyczących ubezpieczeń społecznych, w tym, w szczególności, choć nie wyłącznie: uiszczania podatków dochodowych, zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego, uiszczania odpowiednich składek na ubezpieczenie społeczne.
- WIADOMOŚCI PRYWATNE NA PLATFORMIE
- Wymiana wiadomości prywatnych pomiędzy Opiekunem a Klientem ma na celu umożliwić Użytkownikom przede wszystkim wymianę informacji związanych z warunkami świadczenia Usług Opieki i uzgadnianie warunków Umów Opieki.
- Użytkownicy wysyłający wiadomości
prywatne zobowiązują się nie umieszczać w nich:
- treści reklamowych, w tym także reklam działalności prowadzonej przez Opiekuna lub Klienta poza Platformą lub działalności prowadzonej przez osoby trzecie w zakresie tożsamym lub podobnym do Usług Opieki,
- spamu lub treści rozprzestrzeniających wirusy,
- propozycji zawarcia umowy poza Platformą,
- adresów stron internetowych pośredniczących w zawieraniu umów poza Platformą lub umożliwiających zawieranie umów poza Platformą,
- treści sprzecznych z przepisami prawa, moralnością, dobrymi obyczajami i porządkiem publicznym, naruszających dobra osobiste innych osób lub sprzecznymi z Ogólnymi Warunkami.
- ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z WYKONYWANIEM UMÓW OPIEKI
- W przypadku, gdy Klient lub Opiekun nie zgadzają się z raportem z
wykonania Usług Opieki mogą zwrócić się do Superwnuka o wyjaśnienie
niezgodności:
- wypełniając odpowiedni formularz na Platformie,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@superwnuk.pl
- W zgłoszeniu należy jak najdokładniej wskazać i uzasadnić czego niezgodność dotyczy.
- Superwnuk zastrzega sobie możliwość kontaktu ze zgłaszającym Użytkownikiem w razie konieczności pozyskania dodatkowych wyjaśnień, informacji lub dokumentów.
- Superwnuk rozpoznaje zgłoszenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (słownie: czternaście) dni od daty ich złożenia Superwnukowi.
- W razie uwzględnienia zgłoszenia, Superwnuk dokonuje korekty raportu z wykonania Usług Opieki. W przypadku, gdy na skutek dokonania zmian w raporcie zmianie ulegnie Opłata z tytułu Umowy Opieki, postanowienie 12.4 Ogólnych Warunków stosuje się odpowiednio.
- AKADEMIA SUPERWNUK
- Korzystanie z Usług Superwnuka dostępnych w Akademii Superwnuk możliwe jest wyłącznie dla Użytkowników będących Opiekunami, po zalogowaniu do Konta Opiekuna.
- Korzystanie z Akademii Superwnuk jest nieodpłatne.
- Przed udziałem w danym Kursie konieczne jest dokładne zapoznanie się z opisem Kursu zamieszczonym na Platformie.
- Kursy dostępne w Akademii Superwnuk odbywają się w formie elektronicznej poprzez prezentację materiałów szkoleniowych on-line.
- Superwnuk oferuje możliwość uzyskania elektronicznego certyfikatu ukończenia oznaczonych Kursów po spełnieniu warunków określonych każdorazowo dla danego Kursu.
- Superwnuk może określić datę wygaśnięcia określonych certyfikatów, o których mowa w pkt. 17.5 powyżej. W przypadku, gdy dany Kurs objęty jest obowiązkiem, o którym mowa w pkt. 6.4 powyżej (Kurs obowiązkowy), w celu korzystania z Usług Superwnuka przez Opiekuna po wygaśnięciu certyfikatu ukończenia Kursu obowiązkowego konieczne może być ponowne odbycie wskazanego przez Superwnuka Kursu lub odbycie wskazanego Kursu uzupełniającego.
- Do wymiany wiadomości prywatnych lub wiadomości na forum w ramach Akademii Superwnuk stosuje się odpowiednio postanowienia pkt. 15.2 powyżej.
- Wszelkie treści i materiały zamieszczone w Akademii Superwnuk, niepochodzące od Użytkownika, stanowią prawnie chronione przedmioty własności intelektualnej, których właścicielem jest Superwnuk.
- Korzystanie z Akademii Superwnuk, Kursów, treści oraz materiałów zamieszczonych w Akademii Superwnuk możliwe jest wyłącznie na użytek własny Opiekuna.
- Bez uprzedniej pisemnej zgody Superwnuka zabronione jest:
- kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie lub rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób Kursów, treści lub materiałów zamieszczonych w Akademii Superwnuk lub jakiejkolwiek ich części,
- pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Superwnuk nie ponosi odpowiedzialności za:
- niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Opieki przez którąkolwiek ze Stron Umowy Opieki;
- szkody wyrządzone Klientowi lub Opiekunowi przez drugą ze stron Umowy Opieki w związku z wykonywaniem Umowy Opieki;
- szkody spowodowane działaniem osób trzecich, za które Superwnuk nie ponosi odpowiedzialności;
- szkody związane z usunięciem Konta Klienta lub Konta Opiekuna w przypadkach przewidzianych Ogólnymi Warunkami;
- prawdziwość, rzetelność i kompletność danych zamieszczonych na Platformie przez Użytkowników i przekazywanych pomiędzy Użytkownikami za pośrednictwem Platformy;
- nieprawidłowe działanie urządzeń Użytkowników, skutkujące brakiem możliwości korzystania z Platformy lub Aplikacji, jak również za skutki wynikające z niedotrzymania przez Użytkowników wymogów technicznych, o których mowa w postanowieniach pkt. 4.2 Ogólnych Warunków,
- przydatność danego Kursu do działalności zawodowej lub zarobkowej Opiekuna oraz za poziom wiedzy i umiejętności nabytych przez Opiekuna w związku z danym Kursem;
- niedoprowadzenie do zawarcia Umowy Opieki w ramach usług pośrednictwa świadczonych na rzecz Opiekuna;
- Superwnuk jest uprawniony do częściowego lub całkowitego wstrzymania działania Platformy w celu dokonania jej zmian lub modernizacji, o czym poinformuje Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie komunikatu na Platformie.
- Dostęp do Platformy może być utrudniony lub niemożliwy również w razie wystąpienia awarii, siły wyższej lub innych zdarzeń, niezależnych od Superwnuka.
- PRAWA I OBOWIĄZKI SUPERWNUKA
- Superwnuk może ograniczyć Użytkownikowi
korzystanie z Platformy w całości lub części lub rozwiązać z
Użytkownikiem Umowę z Superwnukiem poprzez usunięcie Konta Użytkownika,
w przypadku gdy:
- Klient lub Opiekun nie wykonuje lub nienależycie wykonuje Umowy Opieki;
- Użytkownik narusza postanowienia Ogólnych Warunków lub obowiązujące przepisy prawa,
- Użytkownik rejestrując się na Platformie lub korzystając z niej podaje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, niekompletne lub niezgodne z Ogólnymi Warunkami informacje,
- Opiekun nie realizuje Kursów w Akademii Superwnuk oznaczonych jako Kursy obowiązkowe w celu korzystania z Usług Superwnuka;
- Przed podjęciem czynności, o których mowa w pkt. 19.1 powyżej, Superwnuk wezwie Użytkownika do wyjaśnienia lub usunięcia naruszeń, których dopuścił się Użytkownik wyznaczając mu do tego odpowiedni termin, z zastrzeżeniem, że brak odpowiedniej reakcji Użytkownika skutkować będzie podjęciem opisanych wyżej czynności.
- Usunięcie Konta Użytkownika nie oznacza, że Superwnuk usunie wszelkie istotne informacje dotyczące Konta, w szczególności dane osobowe Użytkownika, w zakresie, w jakim mogą one być przechowywane w celu zbadania okoliczności towarzyszących decyzji Superwnuk o usunięciu Konta Użytkownika i przekazania tych danych instytucjom i organom odpowiedzialnym za stosowanie prawa, zgodnie z Polityką Prywatności, a także w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń przez Superwnuka.
- Superwnuk zastrzega możliwość ograniczenia w całości lub w części dostępności Akademii Superwnuka bez podania powodu. W takim przypadku nie stosuje się postanowienia pkt. 6.4 powyżej do Kursów, do których ograniczony został dostęp.
- LICENCJA NA KORZYSTANIE Z PLATFORMY I APLIKACJI
- Superwnuk udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Platformy i Aplikacji na czas trwania Umowy z Superwnukiem, to jest do chwili usunięcia Konta Użytkownika.
- Licencja zostaje odwołana automatycznie z chwilą rozwiązania Umowy z Superwnukiem, to jest z chwilą usunięcia Konta Użytkownika.
- Użytkownik nie może w jakikolwiek sposób rozpowszechniać lub udostępniać jakimkolwiek osobom trzecim Platformy, Aplikacji lub ich części.
- Użytkownik nie jest uprawniony do udzielania dalszych licencji.
- Użytkownikowi nie przysługuje prawo do jakichkolwiek modyfikacji oprogramowania Platformy i Aplikacji, ingerowania w zapis informatyczny oprogramowania, deasemblację, dekompilację lub pozyskiwanie w inny sposób kodu źródłowego z oprogramowania lub jakiejkolwiek jego części, przeprowadzania wstecznej dekonstrukcji, demontażu lub w jakikolwiek inny sposób tłumaczenia oprogramowania lub jego części, modyfikacji w celu tworzenia własnych publikacji będących opracowaniami oprogramowania lub jego części oraz najmu, dzierżawy, sprzedaży, dystrybucji oprogramowania lub jakiejkolwiek jego części.
- Licencja nie obejmuje upoważnienia do jakiegokolwiek korzystania ze znaków, którymi oznaczona jest Platforma lub Aplikacja, oprogramowanie, które obejmuje Platformę lub Aplikację lub jakichkolwiek znaków identyfikujących Superwnuka.
- Wszelkie prawa autorskie i znaki towarowe, w tym kod źródłowy, bazy danych, loga i wzory wizualne są własnością Superwnuka i są chronione prawami autorskimi, prawem do znaków towarowych lub tajemnicą przedsiębiorstwa. Korzystając z Platformy Użytkownik nie nabywa jakichkolwiek praw własności intelektualnej.
- PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klientów i Opiekunów przetwarzane będą zgodnie z Polityką Prywatności dostępną pod adresem: https://superwnuk.pl/prawo/polityka-prywatnosci.
- REKLAMACJE ZWIĄZANE Z NIEPRAWIDŁOWYM DZIAŁANIEM PLATFORMY
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez
Superwnuka oraz pozostałe reklamacje dotyczące nieprawidłowego
działania Platformy, Umów z Superwnukiem, Usług Superwnuka mogą być
składane:
- pisemnie na adres: ul. Droga Męczenników Majdanka 74/121, Lublin (kod pocztowy: 20-325), lub
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@superwnuk.pl.
- W celu ułatwienia i przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, zaleca
się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
- żądania Użytkownika;
- danych kontaktowych składającego reklamację;
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Superwnuka następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 (słownie: trzydziestu) dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez
Superwnuka oraz pozostałe reklamacje dotyczące nieprawidłowego
działania Platformy, Umów z Superwnukiem, Usług Superwnuka mogą być
składane:
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Użytkownik zobowiązuje się do niezwłocznej aktualizacji informacji zawartych na Platformie, które nie są już aktualne ze względu na zmiany jego danych (w szczególności informacji podanych podczas rejestracji na Platformie).
- Superwnuk zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków z uzasadnionych powodów w tym, w szczególności, choć nie wyłącznie: z powodu zmiany przepisów prawa, zmiany w świadczonych Usługach Superwnuka, wprowadzenia odpłatności Kursów, w celu dostosowania Ogólnych Warunków do orzeczeń sądów, decyzji organów administracyjnych, które mają wpływ na zawartość lub funkcjonowanie Platformy.
- Superwnuk zawiadomi Użytkownika o zmianie Ogólnych Warunków za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail lub w drodze korespondencji wewnętrznej za pośrednictwem Platformy na 14 (słownie: czternaście) dni przed wejściem w życie zmian Ogólnych Warunków. Użytkownik może nie zaakceptować zmian Ogólnych Warunków i w takim przypadku w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od daty otrzymania zawiadomienia Superwnuka, o którym mowa powyżej ma prawo wypowiedzieć Umowę z Superwnukiem w formie co najmniej dokumentowej. W takim przypadku postanowienia pkt. 5.4 i pkt. 6.8 Ogólnych Warunków stosuje się odpowiednio.
- Brak żądania, o którym mowa w pkt. 23.3 powyżej uznaje się za akceptację zmian Ogólnych Warunków.
- Superwnuk zastrzega sobie prawo do zmiany według własnego uznania Cennika. W takim przypadku pkt. 23.3 i 23.4 powyżej stosuje się odpowiednio.
- Ogólne Warunki w aktualnym brzmieniu (Wersja 2) wchodzą w życie z dniem 23/11/2022.